Preview

Open Graph

Open Graph is bedacht om invloed uit te kunnen oefenen op hoe Social Media omgaan met links die worden getoond.

Als er een link in iemands status op Facebook wordt geplaatst, verschijnt er automatisch een kaartje met afbeelding, titel, omschrijving en een link. Normaal gesproken worden deze automatisch overgenomen van de website, maar met Open Graph kun je zelf bepalen met welke elementen het ‘kaartje’ wordt gevuld. Dit geldt zowel voor Facebook, maar ook voor LinkedIn, Google+ en Twitter.

Binnen Web Made Easy kun je, per pagina, de volgende 3 dingen daarvan beïnvloeden:

  • Titel
  • Omschrijving
  • Afbeelding

Alle drie deze dingen vind je per pagina in de pagina-instellingen:

  1. Voor de titel wordt gebruik gemaakt van de waarde die je instelt bij Meta titel.

  2. Voor de omschrijving wordt gebruik gemaakt van de waarde die je instelt bij Meta omschrijving.

  3. Voor de afbeelding wordt gebruik gemaakt van de afbeelding die je hebt gekozen bij Afbeelding.


Belangrijk om te onthouden is dat de verschillende Social Media platformen deze informatie opslaan in hun cache. Als je wijzigingen doorvoert kan het dus gebeuren dat je deze niet ziet als je de link van de pagina deelt op een Social Medium.

Per Social Medium kun je daarvoor op speciale pagina's de gegevens opnieuw laten ophalen:

Bekijk ook onze andere artikelen

Was dit artikel behulpzaam? Of mis je iets?

H1, H2, H3 bepalen

Om je website te optimaliseren voor zoekmachines

URL's

Je kan bij deze optie een eigen url voor een pagina opgeven.

Open Graph

Open Graph is bedacht om invloed uit te kunnen oefenen op hoe Social Media omgaan met links die worden getoond.

Meta tags

Binnen Web Made Easy zijn er een aantal Meta tags gemakkelijk te bewerken.

301 Redirects

Met een 301 Redirect geef je bij zoekmachines aan dat een bepaalde pagina is vervangen voor een andere pagina met een andere URL.